fredag 24 januari 2014

Vintrig Lo med Bo Bunnys serie Woodland Winter

Nu när det kommit snö även här i Stockholm så tänkte jag passa på att scrappa några vintriga foton. Bo Bunny har en jättefin vintrig serie som heter Woodland Winter och det är den jag har använt, både mönsterpapper, tags och dekorationer.


Jag har använt ett mönstrat papper som bakgrund, och för att tona ner detta lite har jag lagt ett tunnt lager med Gesso på några ställen där snöflingorna känndes för framträdande. Det finns också en rad med stora pilar i övre vänstra hörnet. Det är ett lager med Liquitex Glass Beads blandat med Lumiere färg, Hi Lite Blue.


Dekorationerna kommer från samma Bo Bunny serie och jag har lagt dit Noteworthy tags, Jewels och Buttons.
Titeln är från Woodland Winter Combo sticker och den lilla texten är stickers från Cosmo Cricket, Tiny type. Dessa små söta stickers bokstäver sitter på en helt genomskinlig bakgrund. Mycket praktiskt! En genväg jag ofta tar till, då jag varken har tålamod till eller kan skriva särskilt vackert.


Nästa vecka visar jag en helt annan Lo med material från denna serie.
Vill du göra ett uppslag så passar dessa två sidor jättebra ihop.


Att jobba med Gesso, Glass Beads och Lumiere färg är jättekul.
Är det något du vill göra mer av så testar vi många olika varianter på Mixed Media kurserna.
Det finns hela 17 st olika Mixed Media kurser att välja på!

All kurs info hittar ni här.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Happy scrapping!

Therese






Inga kommentarer: