fredag 3 januari 2014

Project Life - V46

Den senaste tiden har jag inte gjort så mycket annat än försökt komma ifatt med mitt 2013 album med project life och jag är nästan i hamn.... De allra flesta veckorna är i pärmen men det är några veckor som är kvar att dekorera och skriva journaling på. Men hoppas på att kunna göra det snart. Sen har jag kvar att rota fram bilder för jan-mars som är någon annanstans... det blir ett lite större projekt :)

Men idag tänkte jag då visa en vecka under hösten då jag har använt färgglada papper. Det finns ju ett antal olika kit och märken som man kan välja. Och generellt kan man säga att SNAP har färgglada kort. De har några dova men de allra flesta är färgglada kort. De flesta av korten på denna sida är från ett SNAP kit - tror att det kan vara LOVE eller HER  men sen har jag även blandat in enfärgade kort och lite annat.

Jag beklagar lite suddiga foton men det regnar ute idag så jag hade ingenstans att sätta ner mina fickor så jag har fått fota inomhus.



Inserten som jag har använt är 7 inch bred och 12 inch hög. Den består av 3 rader med ficka på vardera 3x4 stående och 4x4. I de flesta kiten är det dåligt med 4x4 pappersbitar men det löser man själv genom att skära ner ett 4x6 kort till 4x4 eller så är de perfekt för instagram foton. Jag använder den också ofta till när jag gör collage i mitt program Photoscape och skriver ut dem med Selphyn och använder Bordered så blir det ett fyrkantigt kort som går perfekt att skära ner till 4x4. 



Den här veckan har jag inte dekorerat så jättemycket med annat utan bara använt min svarta penna och några utskrifter med min dymo och det går ju alldeles utmärkt att ha det så, det behöver inte vara dekorationer på alla sidor.

Får se om ni nästa vecka får se något annat än Project Life eller en ytterligare vecka :)
Ha en bra helg allihopa.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!!
Jag undrar hur du har skrivit ut bilderna så små? Skriver du ut bilderna själv från en skrivare? Eller beställer du korten från någon hemsida? :) Skulle gärna vilja scrappa med sådana små kort också :)

Mia KL sa...

Hej, jag kombinerar två foton och skriver ut dem tillsammans i ett program som heter Photoshop på datorn. Sedan skriver jag ut dem på ett 10x15 kort och klipper isär dem.