fredag 3 januari 2014

Lo med julpapper från Prima + tag


Jag är väldigt svag för just järneks löv, det är väldigt mycket jul för mig, och finns ett sådant papper så köper jag det. I Primas kollektion Holliday Jubilee finns ett sådant papper med många fina dekorationer som passar till.


Men jag vill att löven skall synas, och i lördags när jag var på en mycket trevlig träff löste jag det genom att färga in dem med Distress dynor och pensel. Jag har använt färgerna Peeled Paint, Forest moss och Valnut Stain.



Några papper från My minds Eye, All is bright finns också med på sidan. Jag har även använt några stickers från samma serie i bakgrunden. Själva "reklam remsan" från ett av mönsterpapperna finns med i högra hörnet. Många gånger är de i sig själva väldigt vackra... och användbara. Här blev den till en del av min titel. På ett av mönsterpapperna från MME, All is bright fanns en vimpel med texten All is calm som jag klippte ut. Den tillsammans med "reklam remsan" blir då en text del från den engelska versionen av Stilla natt. Vilket var mycket passande eftersom det var en av sångerna som luciatåget sjöng.


Blommorna är en blandning från Prima och Petaloo, brads kommer från EP serien Reflektions Christmas. Dekorationerna är Flair Buttons från Prima och bling stenarna är en blandning från Bo Bunny, Glitz och Prima. Till sist stansade jag ut blad och präglade dem med mina favorit stansar som jag berättade om för några veckor sedan.



Bakom förstoringen finns en dold dokumentations tag, genom att inte limma just där man vill ha sin tag bildas det en praktisk ficka. Jag har stämplat med stämplar från Tim Holtz i bakgrunden på fram och baksida med Archival Ink dyna Fern Green.


På träffen i lördags blev även denna tag till på en kul utmaning. Den är stämplad med Tim Holtz stämplarna och har papper från My minds Eye, All is Bright i bakgrunden.



Vill du prova på fler sätt att jobba med dold dokumentation?
Då kanske kurserna Skiss med många foton 1, 2-3, 4-5 är något för dig!

Du hittar kursbeskrivningar här.

God fortsättning på det nya året!


Therese







Inga kommentarer: