lördag 25 januari 2014

Kalender för 2014

Som vanligt så här års så dekorerar jag fram- och baksida på minst en kalender, om inte fler. :) Den här kalendern fick min syster i julklapp.


Jag försökte att inte göra denna sida så tjock, med många medier. Det gick bra till slut, men jag fick göra om några gånger. Jag jobbar i en kalender där det finns plastfickor som man kan skapa egna fram- och baksidor till.


Jag började med att skära till två bitar bakgrundspapper som passade i plastfickorna. Först mistade jag över en dollie mask från TCW med en blå Dylusions mist - London Blue. Jag vet att denna mist reagerar med det som man lägger ovan på, och det tänkte jag på då jag la texture paste över en mask uppepå misten. Då blir texture pasten ljust blå. Det ger en mjuk känsla, tycker jag, då man skapar olika textur men i liknande färger.


Så här blev fram- och baksida. Härligt glad i turkost, rosa, gult och svart som "pop up-färg". :) Syrran gillade den.


Den här närbilden gör mig lycklig! :)

Jag har jobbat med olika embossingpulver här. Det rosa och gula är "vanligt" embossingpulver tillsammans med olika stämplar. Sen strösslade jag lite emboss enamel i vitt o guld över båda sidorna. Det ger en grymt läcker effekt, lite som snö-förgyld. :) Här ser ni även den underbara strukturen som den turkos/vita texture pasten gav. Happy happy happy! :)


Inga kommentarer: