onsdag 1 januari 2014

God fortsättning!

God fortsättning, hoppas ni hade en trevlig nyårsafton. Själv tillbringade jag kvällen på mitt jobb, så är det ibland då man jobbar inom vården ;-)

Ja, idag tänkte jag slå ett litet slag för att använda alla de fina julpapper ni säkert köpt på er?! Och att använda dom till annat än just julfoton. Det är ett bra sätt att använda upp det man har och att få lite varierande färger på era layouter.

Julfärger är ju ofta rött och grönt, vilket passar bra till jul. Men titta efter mönster som är lite mer allround och använd dessa till annat än just jul...

På den här sidan satte jag ett blommigt papper längst bak, även om det är julblommor på det så tänker man inte på det eftersom det är så pass lite som syns av det. Lager på lager av papper gör att man ger djup och intresse till fotot...




De små rundade prickarna med "hjärtan" är egentligen genomskinliga plaststickers. Jag klistrade fast dessa på det zickzackmönstrade pappret, och när jag sedan klippte ut cirklarna så bildades det små hjärtan!! Kreativt, eller hur ;-)


Ha det gott!
/Helene - webmosterhelene



Inga kommentarer: