torsdag 12 december 2013

MItt uppdrag - Att altra!!!

När tjejerna i DT gänget skulle bestämma vad jag skulle göra så blev det en liten paus...eftersom jag gör typ allt även om det inte alltid blir så mycket men de kom fram till att jag altrar minst... så det fick bli ett alter-projekt. Jag visar mitt projekt en dag tidigare då Marie har förhinder.

Och ganska fort kom jag fram till att jag ville göra något med Tim Holtz granar och helst ville jag ha något med en släde på men visste inte riktigt hur jag skulle få till det. Men jag gjorde botten på detta väldigt tidigt. Det är en wellpapp-förpackning från någon leverans som jag sparade och klädde den med lite kraftigare silk-papper med modpodge slarvigt . Sedan fick den stå i några veckor medan jag funderade.

Och jag började med att limma fast några bitar av gummi på några ställen som jag tänkte ställa granarna på för att få dem på olika höjder. Och sedan täckte jag hela plattan med Snow-Tex. Det är som modeling paste med grovt korn i sig, ska kunna ses som snö. Ni ser det nedan. Efter det så har jag penslat på glittrigt Aleene snow, det syns knappt på bilderna men glittrar fint i verkligheten.
Medan snön torkade så färgade jag in granarna. Jag använde 3 olika gröna mister - Color Wash från Ranger, Dylusion från Ranger och Citrus från Heidi Swapp. Härligt grön blev jag om fingrarna också. Efter att de hade torkat hade jag på lite modeling paste på granarna för att det skulle se ut som snö och innan den torkade strödde jag över Dry Glitter Clear Rock Candy. Återigen, syns inte så bra på bilderna men ger lite glitter i verkligheten.
Därefter var det att färdigställa. Jag hade fortfarande inte löst detta med släden men jag tänkte att jag får jobba på och se om det går att lösa vart eftersom. Så först så limmade jag fast granarna på sina ställen med limpistolen.

Sedan skapade jag en säck med några julklappar i och letade fram lite annat smått och gott.. och sedan väntade jag på inspiration för släden. Och den ville inte infinna sig så jag beslöt mig för att skriva god jul med stora svarta Thickers som jag dekorerade med lite Dry Glitter Clear Rock Candy. Och sen letade jag reda på en tomte från huset och limmade fast den också. Denna kommer att få stå på bordet i helgen när vi firar jul med min släkt.




Hoppas att ni hittar inspiration att testa nya områden som ni kanske inte annars skapar i.
Spana in Therese imorgon.

Inga kommentarer: