onsdag 11 december 2013

Ett litet julkort....

Är det inte en rolig vecka här hos oss?! Att få se oss dt-medlemmar gå utanför våra komfortzoner?

Jag gör ju egentligen det mesta - scrappar layouter i alla storlekar, project life, art journaling och mixed media. Det jag sällan gör är kort och det jag aldrig gör är altered.... Så det var rätt givet att det skulle bli nåt av detta jag fick göra, och kort KAN jag ju göra även om det inte går helt lätt för mig ;-)

Jag gav mig i alla fall på att göra ett julkort, ett kort utan stämplat motiv. Själva snöflingan och den lilla tagen är från privata gömmor, men eftersom jag inte gör kort så ofta måste jag använda det jag har ;-)

Papprena är i massor med lager, fantastiskt läckert! Snöret är fastknutet och sen har jag sytt raksöm överallt. När alla sömmar var klara så limmade jag fast mönsterpapprena på ett kraftfärgat kort i stl 15x15 cm.

Jag glittrade snöflingan med glitterlim, stänkte ut guldmist och så var kortet klart! Det tog såklart ett tag, jag är inte helt van att göra kort. Men det var väldigt skoj och nu ser jag framemot att få se vad resten av gänget pysslar med!

Papprena är från Pink Paislee och heter "Snow village", tyvärr hittar jag inte paper paden i webshopen. Men maila Perra och Mia och fråga om det!






/Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: