fredag 15 november 2013

Traditionell Jul LO


Det har varit ett svårt val då jag har valt mellan 3 olika jul sidor denna tema vecka. 2 otraditionella, en i lila/röd och 1 i turkost/röd och lime, och så denna väldigt traditionella i rött/grönt och guld.
Men valet föll på den traditionella och så får ni se de andra i december.


Jag har använt en blandning av mönsterpapper till grunden. På det översta ljusa ligger en blandning av Studio Multimedium Gloss blandat med Mist genom en stencil. Det ger en fin och blank effekt.



I översta högra hörnet och i det vänstra understa hörnet har jag embossat kottar med guld pulver. Det hjälper till att ge djup till sidan. Det är även embossat kring kanten på den röda cirkeln bakom fotot.



Sen har jag lagt lager på lager med mönsterpapper och embossat dit ett snöfall i vitt och guld över högra kanten.


 Ovanpå snöfallet har jag använt olika band, fäst fotot och dekorerat kring det. Jag har använt utstansade löv som dekoration vid blommorna. Sist fäste jag bling stenarna längs kanten på cirkeln. På några av mina figur knappar ville jag ändra/förstärka färgen och då använde jag Lumiere färgerna, det funkade perfekt!

Det kommer nya kurser med olika Embossing tekniker till våren.
Mixed Media 21-Fragments med Embossing
Mixed Media 22-Embossing på Lo

Du hittar kursbeskrivningar här.

Ha en skön helg!

Happy Scrapping!


Therese







Inga kommentarer: