fredag 22 november 2013

Lo med embossing, Natural Sand och canvas rug


En härligt varm höstdag på Skansen är värd att minnas lite extra. Jag har fått en perfekt metall charm som verkligen passade på denna Lo. Så jag utgick från den när jag valde dekorationerna till sidan.


Det ligger ett cardstock i botten med ett mönsterpapper från Bo Bunny över.
Jag har stämplat rut mönster med Archival Ink dyna på kanterna lite här och där för att skapa djup.


På höger sida har jag lagt Liquitex Natural Sand blandat med Lumiere färg genom en stencil för att sedan embossa över strukturen.


På vänster sida har jag limmat dit Fragments föreställande en virvelvind av fallande löv, och sedan embossat även där.

Under fotot finns en stor tag och under den stora dekorationsgruppen ligger en bit canvas rug. Nätet har fått ett lager Lumiere färg på sig, för att passa bättre in.
Den tag som ligger över canvas rug biten är också embossad i kanterna.


Under hösten har jag verkligen återupptäckt hur användbart embossing är på så många olika sätt, prova ni också!

Det kommer nya kurser med både Fragments och Embossing till våren.

Mixed Media 21-Fragments med Embossing
Mixed Media 22-Embossing på Lo

Du hittar kursbeskrivningar här.

Ha en skön helg!
Kanske ses vi på träffen i Enköping?

Happy Scrapping!


Therese







Inga kommentarer: