fredag 22 november 2013

Julkort igen

Jag var i helgen på Dalapysslingen, en pysselträff i Leksand med 65 likasinnade tjejer som satt hela helgen och pysslade, från fredag kväll till söndag eftermiddag. Det var så skönt att bara sitta och pyssla, kommer definitivt återkomma dit nästa år.


Jag deltog i 3 tävlingar och gjorde julkort i alla 3 tävlingarna, och så gjorde jag 3 ytterligare julkort så nu börjar jag ha en hög med julkort att skicka, skönt.

Nåja, tänkte visa 2 stycken julkort idag och dessa är skapade med icke-julpapper...
Motiven är gamla Magnolia stämplar och målade med Tombow och Distress Markers blandat. Jag har stansat ut med hjälp av Spellbinders Dies. Vi har en del i lager av dessa men är det någon specifik die du är intresserad av så skicka ett mail med artikelnr ex S4-138 så kan vi säkert beställa hem den till dig.

Nåja, här är ett kort i gult och brunt. Kraft cardstock i botten och gula pappret är från Basic Greys RSVP och det bruna mönstrade papper är K-Designs. Blommorna är lite blandat med ZVA bling i mitten och lite K-Designs dekorationer i form av bär.

Närbild av blommorna. Här ser ni lite även att jag har sprayat med Gold mist från Heidi Swapps Color Shine.
 Här ser ni hur jag har lite löst lagt på Stampendous Embossing Enamel Aged Black - den har lite guld i sig...

Nästa julkort går i turkost. Tack Anna-Lena för lån av skiss så jag fick en ide om hur jag skulle göra detta. Båda mönstrade papprerna är från Basic Grey RSVP, nya härliga papper som egentligen är tema kalas men har som alltid neutrala bakgrunder som kan användas till massa annat, som här julkort :)
Jag har använt Color Shine Gold och Teal över blommor och papper - försökte skydda motivet lite med papper över den. Vi har precis skickat en stor order på blommor som smårosor och cherry blooms så det kommer att fyllas på snart.
Hoppas att ni hittar lite inspiration och använder icke-julpapper till julprojekt såsom julkort och annat.
Ha en trevlig helg. Jag ska imorgon till Enköpingspyssel för att pyssla lite - denna gång blir det nog Project Life.

Inga kommentarer: