lördag 2 november 2013

Beauty inside = HoneyPOP :)

God morgon! God morgon! :)


Idag tänkte jag visa er hur jag lekt med en PRIMA Doll stamp...


... och Honeycomb paper. :)


HoneyPOP är en riktigt cool produkt, som skapar läcker 3D-känsla. Men tänk på hur du stämplar och klipper i honeycomben, för annars blir det bara konfetti av alltihopa. Fråga mig inte hur jag vet det. ;)

Följ riktningen som visas på arket. Det är den högra stämpelmotivet som jag använde till mitt alster, eftersom jag vill ha halva stämpeln som jag sedan öppnar upp över hela kjolen.


Jag jobbar med fyra papper för att skapa den här tjejen. Först stämplade jag på ett bokpapper, detta motiv kommer att ligga i botten. Sen stämplade jag på honeycomben (halva kjolen). och sen är det stämplat på en bit cardstock och på ännu en bit bokpapper. Dessa två är för att sätta ovan på honeycomben så att den flyter in i den första motivet, men ändå får stadga av cardstocken.

Mkt pyssel och en del tankeverksamhet. Kanske vill ni se en film på hur jag gör detta? :)


Tadaa! Visst blir det läckert? :) Kul! 


Honeycomb går även utmärkt att använda som border, här har jag kombinerat den med en romantisk spets för att jag gillar den kombinationen med bokpappret.

Tagen som tjejen är klistrad på är faktiskt den tag som följer med stämpeln när man köper den. Älskar att PRIMA har tänkt på att vi använder förpackningen också, om det går.


Bakgrunden har jag byggt upp genom att dutta med en polka dot tool från Gelatos tool set och neonrosa akrylfärg. Jag älskar det verktyget. :)

Jag har även stämplat med två olika storlekar på temuggar, en tom toapappersrulle och brun akrylfärg, som jag även kladdat runt kanten. Det turkosa är Lummiere metallic acrylic paint genom en TCW mask (stativ, tror jag att den heter). 

Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer: