onsdag 2 oktober 2013

Måla och leka loss med fantasin!!

Hej alla go'a läsare!
Idag tänkte jag att det är dags att visa en sida i min art journal! En lekfull och inte speciellt realistisk fågel, blev temat för dagen!

Jag började med att måla ut grå akrylfärg blandat med lite vitt för att få struktur. När det torkat så målade jag dit fågeln med blyertspenna och sen med svart akrylfärg för kroppen och vit för huvudet. Innan den vita torkade så blandade jag i lite lite blå NeoColor II i den vita färgen, för att få lite djup och ljust turkos färg. Då det hela torkat målade jag dit ett öga... Det är målat med vit akrylfärg samt blå NeoColor II för irisen. En gul näbb och knallrosa fjädrar målade jag dit såklart och när allt torkat målade jag svarta konturer med en vanlig pensel.

De vita prickarna och strecken är ritade med min favorit - den vita Sharpien och de tunna svarta detaljerna är en svart Sharpie.

Lite svarta stämplade tryck och vita akrylfärgsstänk och sidan är klar!

Så "Use your imagination" och ge dig på nåt lekfullt i din art journal!


Ha en kladdig och härlig lekstund nu!
/Helene - webmosterhelene



Inga kommentarer: