onsdag 9 oktober 2013

Lite mixed media på layout?!

Hej svejs!
Hoppas att ni har en bra vecka, det känns verkligen som om hösten är här nu. Hos mig har den senaste veckan resulterat i gula och röda träd, är det så hos dig också?!

Idag tänkte jag visa en layout där jag gått tillbaka lite till mina rötter, jag har lekt med gesso, en mask, mist-stänk och en doily. Fantastiskt roligt!

Masken jag använt är en av Tim Holtz nyaste, den som ser ut som stänk. Så läcker! Pappret är från Authentique och så fint, älskar det svarta lite ruffiga!


Tagsen är Manillatags från Tim Holtz och de är ju lite beigegula egentligen. Men för att få dom mer vita har jag målat över dom med vit Distress Paint, perfekt och blev så fint! Runt tagsen och bokstäverna har jag målat skuggor med en grå Tombow-penna...






Ha en härlig fortsättning på veckan!
/Helene - webmosterhelene


Inga kommentarer: