fredag 20 september 2013

Testar på doodling...

detta är egentligen en sida där jag borde ha tagit kort på olika delmoment för att visa hur den byggs upp...men den här sidan har vuxit upp under måååånga veckor. Det började med att jag ville testa leka med Dylusion mister i Dyans art journal och använda gosting-tekniken.

Så jag sprayade en ett flertal olika mister och nu minns jag ju inte ens vilka det är. Oh csedan har jag tagit olika stenciler och sprutat vatten genom dem och låtit det sjunka in lite innan jag har torkat med papper. Jag har även gjort negativt med stencilen.

Sen fastnade jag. Först så doodlade jag ramen genom att rita oregelbundet med min svarta signo penna och gjorde streck ut mot kanten och även med en vita pennan. Och där fastnade jag en lååååååång stund. Det blev inte förrän denna vecka som jag doodlade vidare. Och det efter att ha blivit inspirerad av Sara som höll på och doodla förra helgen när vi hade DT-träff här hemma hos oss.

Det var medan jag gjorde en beställning till USA och den sidan var sååå seg så medan datorn tänkte så ritade jag en himla massa blommor på sidan. Och när jag hade gjort det så började jag doodla fram mönster på blommorna. Och sen kom jag på meningen "tillåt dig själv att leka så flödar KREATIVITETEN fram".
Närbild på texten
Och närbild på min doodling.
Ha en bra fredag. Idag åker vi med butiken till Enköpingspyssel, hoppas att vi syns där. Tänk på att saldo i webshoppen kan misstämma. Och vi har fått massor av godis men har inte haft möjlighet att få upp dem, det blir mycket att göra nästa vecka.

Inga kommentarer: