fredag 27 september 2013

Testar Color Fragments

Vi har tagit hem lite nya produkter. För någon vecka sedan fick vi Mica Fragments från Stampendous. Nu har vi även fått Color Fragments, dvs små flagor med färg. Jag har inte hunnit få upp dem i webshoppen ännu men de kommer förhoppningsvis i helgen eller i början av nästa vecka.

Men vad är dessa Color Fragments? Det är alltså små flagor med färg och de behöver något för att det ska sitta fast. Det kan exempelvis vara med lim, multimedium eller liknande eller så blandar man den i embossingpulver och embossar fast den när embossingpulvret smälter. Jag har på layouten nedan haft Teal färgen tillsammans med Clear UTEE. Ni får se när bild lite senare.

Layouten gjorde jag utifrån en skisstävling på Enköpingspyssel i söndags. I botten är det en vit cardstock och stencil från Crafters Workshop  som jag har sprayat Dylusion mist på - Pure Sunshine.
Två pappersremsor från I Heart Summer från Simple Stories, som har fått lite Distress Ink pad runt kanterna. Två kort utklippta från ett annat ark från Simple Stories.
Här ser ni lite Color Fragments under blomhögen.
Och även på andra sidan om fotot finns ett stråk till med color fragments för att få lite balans.
Ha en bra fredag! Själv så packar jag förmodligen butiken just nu för att i eftermiddag ta mig till Stockholm och Stockholm City Scrap- hoppas att vi syns där. Då kan ni få en demo av Therese om hur man kan leka med Mica Fragments och Color Fragments.

Inga kommentarer: