fredag 13 september 2013

Lo med lite Fussy Cutting

Jag har en förmåga att alltid fastna på detaljer, små detaljer. Det är inte alltid så bra eftersom det gör mig till en långsam scrappare. Men det blir desto roligare!



Fussy Cutting är alltid kul, tar alltid tid, men jag tycker att det är värt besväret eftersom slutresultatet blir så fint.
På denna Lo har jag använt papper från Maja Design, Vintage Spring Basics i lager på lager.



Maja Design har alltid så vackra mönster på sina papper, men jag vill gärna sätta till lite mer färg när jag använder dem.




Jag har använt Distress Ink, Victorian Velvet med pensel och vatten på vissa detaljer. Sedan har jag lagt över ett lager med Glossy Accents från Inkssentials.


 I blommornas mitt punkt har jag förstärkt med Glass Beads från Liquitex. Jag använde även pensel till detta.



I högra hörnet finns en gömd tag med text i en ficka under mönsterpapperet.



Vill du lära dig mer om hur du kan använda mönstrade papper så går vi igenom det på kurserna Mönstrade papper 1-8. Du hittar kursbeskrivningar här.
Till våren kommer också en ny kurs där vi kommer att jobba med Fussy Cutting.

Hoppas att du får en trevlig helg.

Happy Scrapping!



Therese





Inga kommentarer: