fredag 16 augusti 2013

Vi har numera ett stort hus som behöver tavlor...

Förra lördagen hade jag en heldag med bara pyssel och då gjorde jag flera tavlor som ska hängas upp i vårt nya hus. Denna tavla hänger redan på väggen i vardagsrummet.

Tavlan är en 20x60 cm och i botten är den målad med den väggfärg vi har på fondväggen i vardagsrummet. Sen har haft på vit gesso blandat med vatten för att få lite nyanser på botten.

Jag visste att jag ville göra papperblommor i cirklar, iden hade jag fått från en av videon från Christy Tomlinson som jag brukar titta på Youtube. Då jag inte har packat upp alla mina papper så kunde jag inte titta i spillbitslådan så jag gick till butiken och hittade härliga nya papper från Farmhouse Paper Company. Så tavlan är uppbyggd med dessa.

Vasen är gjord av två olika mönsterpapper som jag rev i mindre delar och limmade fast med Multi-medium från Ranger.

Blommorna är cirklar som jag har klippt ut och sedan rivit kanterna med min fotfil och sedan distressat med Vintage Photo distressdyna.

Jag har även använt lite olika masker med vit gesso och guldfärgad Lumiere färg som jag har duttat med en svamp.

Jag har doodlat lite med min svarta signopenna.




Jag ska iväg och klippa sonen inför skolstart så jag fixar länkning till bilder senare.

1 kommentar:

Ziro sa...

Vilken vacker tavla. Smart att använda färgen från fondväggen! Då passar den ju garanterat.