söndag 25 augusti 2013

Två kort

Idag bjuder jag på två kort, på samma tema. Min systerson och makens kusinbarn har fått varsitt barn, såklart jag gör kort som gratulerar till underverken!



Det första är till en liten pojke. Jag valde att använda papper från EchoParks- Beutiful Life och en röd randig botten. Den stora rosetten har jag gjort själv att pappersremsor, som jag fäst i hop till cirklar och sedan fäst ihop på mitten. En stor knapp med en bit organzaband blev ett bra avslut där.
Blomman nere i hörnet är en stickers som jag glittrat till lite med stickles i flera olika nyanser. Texten kommer från ett annat stickersark, i samma fina serie. Som ni ser ovan så har jag gjort kortet på "fel" håll och ni ser också effekten på rosetten. Det blir lite läckert.


Det andra är ett kort till en flicka. Såklart passade en annan av EchoParks serier jättebra in. Bundle of joy - girl. En ljust blå bakgrund, där jag skar till en bit av och använde andra sidan, ett måttband, som dekoration på kortet. Ugglan på grenen har jag skurit ut, med min prima-kniv, från ett av de söta journalingkorten. Både "frimärket" med texten på framsidan och texten på insidan (som syns på första bilden) är från samma stickersark. Några få spridda enamel dots, (små, självhäftande gummipluppar) sen är kortet klart för leverans!


Tack för mig! Vi ses om en vecka igen.. :)








Inga kommentarer: