lördag 17 augusti 2013

Kram

Idag tänkte jag visa er en Art Journal som handlar om en viktig sak...


... glöm inte bort att KRAMA VARANDRA lite då o då. Alla behöver en kram ibland, och det är mysigt. :)

Den här "kramen" brukar jag lämna på alla mina födelsedagskort och julkort, som jag skickar till nära och kära. Ofta får jag en kommentar om den och ett leende tillbaka. :)


Jag hittade ett tips, på Faber Castells blogg, om att blanda Gelatos med Multi-medium. Det ville jag prova, för jag har funderat ett tag på hur jag kunde använda mina gelatos mer och med masker.

I toolkitet, som hör till Gelatos, finns det många smarta verktyg. Det ingår en spatel, en blandare, en skättpensel, två runda "prickpinnar" och en pipett. Jag la en klick Multi-Medium på min "palett", sen skrapade jag av lite gelatos med spateln och tog blandpinnen och blandade ihop mediet och avskrapet. Det tar några sekunder för gelatosen att lösa upp sig, men sen blir det en härlig färgglad smet.


Jag gjorde tre olika smeter och använde mig av tre olika masker. Jag använde mig av spateln och smetade ut gelatosen på masken, och då blev det ett snyggt mönster av masken. I och med att jag blandat gelatosen med något, så blir den permanent när den torkar.

Sen blandade jag gul gelatos med vatten och gjorde snygga prickar med en av "prickpinnarna", i kitet. När det torkat la jag Cracle accents på prickarna. Coolt, va? :)


Med penseln i Toolkitet så skätte jag ut svart gelatos, blandad med vatten, över sidan. Här hade jag inte blandat ut gelatosen tillräckligt, så det var små bitar gelatos kvar i dropparna. Den smetade jag ut med fingarna. Det är därför det är lite som en grå dimma på några ställen. Jag tyckte det blev läckert. :) På den övre bilden syns det att multi-mediet har funkat lite som en resist för gelatosen.

En cool teknik att prova. :)

Så, gå och krama någon som behöver det! Ha det så bra! :)


Inga kommentarer: