fredag 30 augusti 2013

Klämmer in en layout...

det har varit mycket tavlor och art journal och annat från mig på sistone så jag tänkte klämma in en layout. Det börjar ju komma så mycket fina papper så det riktigt kliar i fingrarna. Här ser ni härliga papper från Basic Grey, Carte Postale. De har ett res-tema men har så fina mönster och färger så det passar till mycket annat.

Men det blev lite av det temat för mig ändå när jag valde ett foto där Samuel står med sin nya cykel.
I bakgrunden har jag byggt upp med olika lager med olika stenciler och medium. Jag har bland annat använt Lumiere färger, Distress Paint, Distress Stain och stämplar med Archival Ink stämpeldyna. Det gäller att vara försiktig med de "flytande" medium då de lätt flyter under stencilen, ni ser tex att jag inte har varit försiktig nog med den metalliska Distress Paint.
Blommorna är blandade av Prima blommor och gamla Reprint blommor som är platta men som jag viker "dubbelt" och sticker in bakom papper lite här och där för att få ännu mer struktur. Jag har även letat fram lite prima dekorationer och så är det lite stickersdekorationer som tillhör serien från Basic Grey.
Här ser ni den negativa sidan av den stencil som jag har använt med Distress Paint - metallic. Det är en gammal stencil så jag minns inte från vilket märke den kommer - tror det var Pink Paislee. Ni ser även att jag har med en Tim Holtz Strip die fått fram ett mönster som jag har skapat olika lager med. De kan användas till mycket. Så här i efterhand inser jag att jag hade kunnat använda den som en stencil också. Det hade varit läckert!
I helgen är vi med butiken i våra gamla hemtrakter - Järfälla. Vill ni komma och handla går det alldeles utmärkt att komma till Engelska skolan i Järfälla.

Inga kommentarer: