söndag 18 augusti 2013

Grattis - lite snabbt.

Att lite snabbt slänga ihop ett grattiskort när man ska gå på fika typ om tio minuter funkar det också. Eftersom jag har lite svårt med mina händer att färglägga motiv numer, så gillar jag stickers. Här är en läcker hatt som passar till den herre (nåja ;) ) som vi skulle fira.

Den bruna cardstocken sprayade jag med lite vit dylusions mist, Jag gillar att de misterna är heltäckande! (även om det inte syns sådär jättetydligt här, just.) Papprena kommer från MME's Find your wings and fly. Hatten kommer från samma series stickersark. Efter jag fäste det första pappret så tyckte jag att det var lite för "rent", så jag la en chevronmask över både papper och kort och sprayade över med en brun mist från Tattered Angels mist-kit. Perfekta småflaskor i matchande färger. :) 
 
Lite washitape, 3 olika sorters blommor från Prima, lite blingswirls och diverse knappar.
Den gröna "fotomattan" bakom hatten sitter på 3Dkuddar och runt kanterna har jag kört med SewStamper.  Ett enkelt och smidigt sätt att få en "söm" på alstret. Det finns många olika varianter att välja på! 'Grattis' har jag skrivit med ett alfabet från BG, och det finns i flera färger. Perfekt!
 
Jag hoppas ni haft en härlig helg. Idag ska vi ha barnkalas för minsta dottern som har fyllt sju år!

Inga kommentarer: