onsdag 21 augusti 2013

Echo Park och Simple Stories - somrigt och härligt!

Hej svejs!
Har du haft en härlig sommar?! Det har vi haft! Vi har gjort endel små resor, men främst renoverat min studio och hallen i vårt hus. Det är så BRA och nu är jag full av inspiration!

Inspirerad av min rosa och blommiga tapet jag numer har i min studio så ville jag skapa en rödrosa layout! Och eftersom jag just för tillfället skapar mycket Project life har jag gjort en sida som åker direkt in i 2013 års album! Fotona är tagna med min iPhone och redigerade i bla app:en PicTapGo och sen upplagda i Instagram. Perfekt när man vill dokumentera små minnen och inte vill hålla på alltför mycket med datorn.

Själva sidan är gjort på vit cardstock. Jag har skurit remsor ur två mönsterpapper, för att få till den somriga fräscha looken samt att jag klippt ut ett sk Bingo-kort ur ett mönsterpapper från Simple Stories. De korten passar perfekt i 3x4 inches-fickor, men jag ville använda det på en vanlig sida vilket såklart går lika bra! Tyvärr hittar jag inte detta papper med korten på i butiken i skrivande stund.

När remsorna och kortet är fastlimmat så stänkte jag ut mist i två olika färger, röd och svart. Att jag använder två färger är för att jag tycker om den kontrasten de ger ihop! Blomstickern delade jag på mitten och placerade på varsin sida av layouten och pluttade även dit två små fjäriljar. Bokstäverna är privata...


Underbart kort!


Härliga färger!!


Ha en fantastisk fortsättning på veckan och scrappa lugnt!
/Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: