fredag 26 juli 2013

Baby kort och minialbum i rosa

Förra veckan visade jag den blå varianten av mina baby kort och minialbum, här kommer den tjejiga rosa också.
Framsida kort

Insida kort

Förutom cardstock har jag använt mig av mönsterpapper och stickers från Echo park, Bundle of Joy. Kortet är dekorerat med mönster papper och många av stickersarna både på fram, insida och baksida.

Framsida Minialbum


Minialbumet har 9 sidor och är ihop bundet med min Bind it all maskin. Det är 2 olika slags ”dragspels vikningar” på sidorna samt flera fickor och tags.
1 variant viks uppåt, den har ingen ficka bakom sig för jag vill ha ett så bra fäste som möjligt bakom utviknings delen. Fickan på det uppslaget finns på motsatta sidan bakom mönsterpapperet istället.

Uppslag med dragspelsvikning ihopvikt 
Uppslag med dragspelsvikning utvikt


Den andra varianten viks ut åt höger sida, den är inte lika lång och har en ficka med tag bakom sig.

Uppslag med dragspelsvikning ihopvikt

Uppslag med dragspelsvikning utvikt

Vill man göra ett minialbum med fler sidor i, så kan man lägga till några helt vanliga uppslag utan vikningar alls tills albumet är lagom för det behov man har. Det är jätteroligt att göra minialbum, och är perfekt om man har många spill bitar av papper som man vill använda till något.

Minialbum

Om du vill ha mer inspiration hittar du minialbumskurser på kurssidan här.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Happy Scrapping!

     Therese

Inga kommentarer: