fredag 14 juni 2013

Våga ta steget


Att våga ta steget och prova det som är nytt, är något som jag försöker förmedla till mina barn. Jag brukar även säga det till de som går kurs här hos mig. Våga ta steget och testa det där nya ”tänket” eller stilen! Har man testat 1 gång så vet man ju om det passar och var roligt eller inte.




På denna Lo har jag satt Våga ta stegen som titel, en uppmaning till min son, och jag tog även ett litet extra steg själv när jag gjorde den. Jag har utgått från ett mönsterpapper som redan hade flera olika lager av mönster i sig självt. Det fanns noter, text, ritningar, sömnads mönster till kläder och swirls mm. Jag har lagt dit ytterligare några lager med hjälp av flera olika stencils och mixed media produkter/färger.
Jobbar man så skapas ett väldigt fint djup på sidan.



Jag har bla använt distress ink med handtag på lager 1 och Liquitex Blended Fibers tillsammans med Distress Stain på lager 2. Lager 3 har olika vimplar på rad, där har jag använt ModPodge med Lumiere färg och Liquitex Glass Beads tillsammans med mist och Lumiere färg.



Jag tänker ta steget igen i sommar, jag tänker testa en ny stil, gör det du också och maila mig gärna och berätta hur det går. Spännande!



Vill du lära dig mer om hur du jobbar med Liquitex Glass Beads kan du kolla in kursbeskrivningen på Mixed Media 11.
Tycker du ModPodge verkar spännande så skapar vi med den på kursen Mixed Media 9.
Gillar du Liquitex Blended Fibers så kommer det att vara en av höstens nya kurser.


Hoppas att ni får en trevlig helg!

Happy Scrapping!

    Therese

Inga kommentarer: