fredag 21 juni 2013

Snabb Lo med ”hemgjorda” blommor

Nästan alla runt omkring mig verkar ha alldeles för lite tid just nu, så jag tänkte visa er ett exempel på en snabb Lo utifall att någon skulle få en stund över…
För att slippa torktid har jag tagit Distress Ink dyna genom en stencil på bakgrunden för att skapa djup på sidan.



Jag hittade inga bra blommor i rätt storlek och färg, så jag gjorde några själv.
De är gjorda av organza, stämplade och embossade med embossingpulver.
När man smälter pulvret så blir tyget automatiskt så där fint skålat och rynkat.
Jag gör ofta egna blommor i olika modeller och storlekar för det är så fint att kunna matcha det perfekt med övriga färger och detaljer på projekten som jag gör. Vimpel raden med cirklar är dels utklippta från ett mönsterpapper och några är utstansade med en stans.







Tycker ni att blommor är fint och roligt att jobba med så finns det 2 kurser där vi bara lär oss att göra egna blommor.
Blommor 1, där vi gör naturtrogna pappersblommor av cardstock och mönster papper.
Blommor 2, där vi gör fantasi blommor av olika material som spets, tyg, papper mm.
Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att ni får en trevlig midsommar!

Happy Scrapping!


Therese 


Inga kommentarer: