lördag 29 juni 2013

Picture Perfect

Här kommer en Art Journal med ett lite lugnare färgval från mig. Hoppas ni gillar det. :)


Jag gillar verkligen serien Mamarazzi2 från Bo Bunny, främst eftersom den har kameratema. Jag började med scrapbooking för att kunna göra något kreativt med mina foton... nu blir det inte så många layouter längre (även om jag är väldigt sugen), men jag älskar fortfarande att fota.


Ofta är mina Art Journals väldigt färgstarka, men denna gång ville jag hålla mig till en lugn färgskala. Det är en sak som jag verkligen gillar med den här hobbyn, man kan välja och vraka bland stilarna bäst man vill. :)

I botten är det ett ljusbrunt papper från Mamarazzi2-serien. Det har kameror och lite sliten text på sig, så det passade perfekt som bakgrund. Jag började med att smetade texture paste över en mask, även denna har kameror på sig. Perfekt kombo! :) Jag valde texture paste i stället för modeling paste eftersom den torkar lite mjukar och blir inte kritvit.  Pastan behöll jag ofärgad/vit så att den bara skulle synas lite grann, sen drog jag Distress Ink Pad - Vintage Photo över sidan så att det upphöjda skulle makeras lite. 


På masken så finns även texten "Picture Perfekt" med. Jag försökte använda rosafärgad modeling paste genom masken, men det gick inte så bra.... så då tog jag bort så mkt av kladdet jag kunde, och kladdadet ut det på några fler ställen på sidan, så att det skulle se ut som att det passade in... Ibland måste man jobba vidare med sina misstag. :)
Så istället ritade jag med en rosa penna genom masken, och la Crackle Accent över texten. På det här fotot har inte det börjat krakelera än, eftersom det inte var torrt...


Kamerorna i masken är lite gamla/vintage. Visst är det läckert? :)

Idag ska jag iväg på bröllop i Skåne, där två kära vänner ska gifta sig. Mys! :)

Vad gör du idag?

Inga kommentarer: