lördag 15 juni 2013

Passion

Ibland kommer livet lite emellan, men här kommer mitt inlägg för denna vecka. :)


Det blev en sida som jag tänkt att göra länge. I mars såg jag en video från D.Downey, som jag verkligen gillade, och blev väldigt inspirerad av. Så jag testade. :)


Jag började med en mask från D.Downey - Dotted flower, och modeling paste. Vid första anblicken ser masken lite konstig ut, men nu gillar jag den massor.


Sen plockade jag fram några akrylfärger...


...och Liquitex iridecent medium - ett läckert glittrande, lysande medium. Happy! :)


Jag började med att lägga blå akrylfärg i botten, utblandad med mediet och mkt vatten. Sen gjorde jag likadant med den lila färgen. Färgerna höll jag väldigt blöt, och lät det rinna längs sidan. Överflödig vatten/färg duttade jag upp med en bit hushålspapper, för jag ville ändå att strukturen skulle synas bra. 

Den här sidan skiner så läckert, ni borde sen den i verkligheten. :) Jag försökte ta ett kort så att ni ska förstå.  Till vänster ser ni mediet och Inka Gold, och mitt på fotot ser ni Lumiere Metalic Acrylic Paint.

På vissa delar av den här masken så tycker jag att det ser ut som en världskarta. Vad tycker ni?


Jag drog med Mixed Media Inx över sidan, höll den horisontell så att det bara ska komma färg på det som sticker up. Sen använde jag mig av en spatel och drog ut inka gold o Lumiere metallic acrylic paint över sidan. Som en slut touch drog jag Distress ink pad - vintage photo lite slarvigt över sidan, för att få strukturen att synas lite mer.

Jag älskar de här underbara prickarna. Läckert, va? :)

Nu ska jag gå ut och njuta av solen. Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer: