lördag 22 juni 2013

Luftballonger

Idag har jag lekt med en ny produkt, för mig - HoneyPop paper.


När jag såg att Perra tagit in detta så blev jag först lite fundersam, men tyckte samtidigt att det var jätteläckert. Efter lite youtube-surfning kom jag på vad jag ville göra med det - Luftballonger!

Jag såg också någon som gjorde ett äpple på en tavla - jättesnyggt! :)


Med stängda "luckor"....

Eftersom detta papper står ut från bakgrunden, så var jag tvungen att klura ut hur jag skulle få in det i min Art Journal. Lösningen blev luckor och små (gamla) brads + hållare från mitt scrapförråd.


Bakgrunden är uppbyggd av Dylusions mister, som jag har spätt ut med vatten så att de flyter samman. Jag mistar bara på den högra sidan, sen slår jag ihop boken och trycker på den så att det blir färg på den vänstra sidan också.


Dylusions misterna är väldigt vattenlösliga. Detta är en egenskap man får jobba med eller emot... jag gillar det. :) Då går det att skapa sk ghosting effekt: om man sprayar med vatten genom en mask, så kan man lyfta bort färgen på valda ställen. Om man mistar med vit mist, så tar den också upp färg av det som är under... men det blir ändå en nyansskillnad. På högra sidan, ner till vänster, ser ni att jag även stämplat med masken + vit mist. Eftersom jag spätt ut bakgrundsfärgen med vatten, så blir den lite ljusare - då kan man mista med samma färg uppepå och skapa ännu fler lager. Gillart massor! :)


När jag kände mig nöjd med bakgrunden, så stämplade jag upp luftballonger flygandes över sidan. Dessa stämplar är privata, men här finns en liknande stämpel som Scrap-Perra har.


På ett annat papper, som jag rivit ut ur min Dylusions journal, så gjorde jag en likadan bakgrund och stämplade halva luftballonger på kanten så att jag kan klippa ut "luckorna".


Här ser ni en närbild på HoneyPop pappret i färgen Magenta - med öppen "lucka", så att luftballongen "har uppblåst ballong". Sååå läckert! Jag blir alldeles lycklig. :)


Jag tycker att det är läckert med vit som accentfärg på Dylusionsmisterna. Men det är svårt att åstadkomma, eftersom misterna "äter upp" den vita färgen, så använde jag mig av "tjocka" klistermärken från Pink Paisly.

För att "skita ner" sidan lite så stämplade jag lite slarvigt med en stjärnstämpel och en vattenfast stämpeldyna i mörkblått. Ibland vill jag använda svart stämpeldyna till dettta, men ibland väljer jag mörblå när jag vill ha ett litet mjukare intryck. Det går bra att stämpla uppepå klistermärkena också - för de är gjorda för att färgas in med färg, så det fäster bra.


Titta på alla dessa härliga lager! :) Visst blir man glad?

Hoppas ni vaknar upp pigga o glada idag! 

Önskar er en fortsatt Glad Midsommar! :)
 

Inga kommentarer: