onsdag 5 juni 2013

Lite Project life

Hej vänner!
Jag ber om ursäkt att ni fått vänta så länge idag, men här kommer äntligen mitt inlägg. Idag består mitt inlägg om Project life. Jag har precis börjat med denna form av scrapbooking, det är för mig en sk scrapbooking light - dvs en blandning av den gamla tidens "sätta in foton i plastfickor" och att scrappa med mönstrade papper.

Eftersom jag nyligen börjat så har jag inte bestämt mig exakt för hur jag ska gå vidare utan jag satte igång och scrappade från vecka 1 och framåt. Ni får se vecka 17 här i bloggen... Allt eftersom så kommer kanske detta att ändras för mig, men just nu får det bli som det blir med foton, text och annat... Jag vet att jag kommer blanda "riktiga" foton med foton tagna med min iPhone, det ser ni på detta upplag. På så sätt blir det en härlig mix av händelser och små nedslag i vår vardag. Finns det mycket att skriva, så skriver jag mycket - finns det inte så mycket att berätta, tja - då får det bli som det blir...

Det är praktiskt med de färdiga pappersarken från Simple stories, här har jag arbetat med olika papper från några olika paket i röda och gula toner. Lätt och snabbt för olika typer av foton.


Plastfickorna jag använder till mina uppslag på denna sida innehåller fyra fack för 10x15-foton och fyra fack för 3x4-foton.




En liten närbild....
'

Ha en härlig fortsättning på dagen, själv ska jag ta hand om min lilla 2-åring med ond fot... Det som gjort att jag är sen med mitt inlägg idag.
/Helene - webmosterhelene





Inga kommentarer: