söndag 16 juni 2013

Grattis!

Här kommer ett enkelt grattiskort. Det är till min kusin som firade sin 40årsdag förra helgen.
Eftersom det var ett kort från ett helt gäng, så gjorde jag det i mitt favoritformat. 6*12".
Till bakgrund valde jag KDesign -Lets Play, för det var ju "färdigdekorerat" för ändamålet.
En baksida från en blomförpackning från Prima fick bli fotomatta till den roliga stickersen från Hero Arts. Texten har jag skrivit med Thickers, som jag målat med en vit penna på för skuggning. Det lilla stickersalfabetet kommer från OA.
Jag ville ha något band som gick tvärs över hela kortet, men ville inte ha en vanlig rosett. Jag provade många olika varianter på band innan jag fastnade för att använda två färger twine.  Istället för en rosett gjorde jag en sk trumpetstek, där jag i mitten hängde en trinket. (Som jag inte alls kan komma på vad de heter på svenska?) Alla knutarna säkrade jag med lite Strong & Precise glue, som blir helt genomskinligt när det torkar.
 
Tänk så genomarbetet det ser ut, och så är det så enkelt att göra när man har ett sånt här fint papper att grunda med.

Inga kommentarer: