fredag 28 juni 2013

1 skiss, 2 Lo varianter

Ibland upptäcker jag att jag gillar en skiss ovanligt mycket, då sparar jag den och gör varianter av den. Det kan kännas skönt att inte tänka ut allt nytt från grunden varje gång man skall till att skapa något. En sådan skiss är guld värd och går att anpassa efter de behov man har för stunden.




Här har jag jobbat i många olika lager med färg. Både gesso, stämpelmotiv, akrylfärg, glimmer glam och glaze och så mist går att hitta om man tittar lite.





Nästa fredag visar jag en variant av denna Lo. Konstigt nog har den faktiskt näst intill inga dekorationer!?



På kurserna Mixed Media 1-5 jobbar vi med flera av dessa tekniker och medium. Likaså på kurserna i Art Journaling. Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att ni får en trevlig helg.

Happy Scrapping!


Therese


Inga kommentarer: