söndag 26 maj 2013

Time for tea!

En kopp te kan man (jag!) dricka närsomhelst. Visst går kaffe bra, men minst en kopp te om dagen. Oftast fler. :)  När jag fick papperna från K Design, så såg jag ett självklart motiv. Min tekopp och det senaste favorit teet - Kusmi.


Jag valde att ha det blåtonade English tea som bakgrund och istället ha vit och svart cardstock som en något förstorad fotomatta. Jag häftade fast mina fina tepåsar med Timpans Tiny attacher. Ovanpå dem har jag smetat på ett tunt-tunt lager gesso, för de är verkligen färgglada! Jag ville dämpa det lite.
 
 
Under fotot sitter en liten bit förpackning från en prima blomma. (Den med texten i fin stil)  Under där är en diecut ram. Blomman har den rätta blå färgen och kommer från Kaisercraft. Den fina klädda, hängande trinket:en är från Prima och faktiskt fäst med samma häftapparat som påsarna. (Vad heter "trinket" på Svenska?) Jag har skvätt på lite blå glimmer glaze, med utgångspunkt av blomman och texten på pappret valde jag att lyfta fram som titel, genom att fylla i den lite med en vit penna
 
Jag hoppas ni blir ordentligt firade på Mors Dag idag!

Inga kommentarer: