måndag 6 maj 2013

Snap

Hej igen nu var det ett tag sedan jag skrev men här kommer en sista omgång inspirationsbilder från Snapkollektionen. Jag har den här gången scrappat (Snapat?) klart alla månadsbilderna i Ellens album. Ni kan inte ana vad skönt det är att äntligen få detta gjort! Om du som jag har något dåligt samvete i lådan som du inte dokumenterat av någon anledning kan jag varmt rekommendera Snap! Så enkelt, Snapt och snyggt!

Här har jag använt papper och stickers samt satt några av dekorationerna på 3D kuddar för extra effekt.

Man kan på ett enkelt sätt med en stans eller sax skapa egna dekorationer som matchar. Här har jag stansat en cirkel och klippt en pil.

Här har jag gjort små miniflaggor med två tandpetare. Snöret hittar ni här.

Jag försöker spara alla små spillbitar som jag använder tex som överst på sidan.

De snygga bingobrickorna är baksidan på ett av pappren går finfint att använda som datummarkering.

Här har jag använt en borderstans för att få pappret att se ut som avrivet kollegieblock. 9:an sitter på en 3D kudde på det söta molnet som är en sticker. Stackars Ellen har haft vattkoppor här.
 
Här har jag använt snöret till en söt banderoll av vimplar som är stickers. Jag satte en liten bit papper bakom hjärtat, blomman och fjärilen för extra effekt.

Här har jag gjort en egen tag.

Allt på pappret används här är remsan längst ned som man oftast skär bort, jag lät den i stället sitta kvar på det turkosprickiga pappret.

I butiken finns även andra varianter av fotofickor. Project Life från Becky Higgins har blivit otroligt populärt. Där finns färdiga kit med färgmatchade kort som du lätt sätter ihop ett album med. Många använder det för att scrappa som en fotodagbok med ett uppslag i ett album per vecka. Jag hakade på detta vid årsskiftet och det är så kul! Idag har nästan alla en telefon med en hyfsad kamera vilket gör det lätt att ta dessa ögonblicksbilder från vardagen. Det går ju även att redigera bilderna i telefonen på ett enkelt sätt. 

Vill man ha ett kit där det finns både papper och stickers är Echo Parks nya serie Photo Freedom att rekommendera. 

Alla olika tillverkare har många olika varianter av plastfickor och du kan blanda märkena för att få det som passar ju dig. Photo Freedom och Project Life har 30x30 storlek och Snap har både 30x30 samt den mindre formatet A5 som jag använt ovan. 

Tack för att jag fick vara med och inspirera!

/Anna








Inga kommentarer: