torsdag 2 maj 2013

Inhopp av Carina Brändh

Marie är upptagen idag på annat håll så hon kan inte blogga. Så vi passar på att visa lite alster som en av våra tidigare Gäst-DT Carina har gjort.

Text från Carina: 

En födelsedagspresent till min väninna är mitt bidrag den här gången. Det jag pysslat till borde blivit klart för länge sen, köpte bokstäverna för några år sen och hittade igen dem under vårstädningen, vilket gjorde att jag helt oplanerat hann göra klart dem till hennes födelsedag detta år.

Tidsbristen gjorde att jag fick ta fram det som fanns hemma, jag gjorde en djupdykning bland mina restpapper och annat material som jag samlat på mig. Så någon materiallista kan det inte bli denna gång. Jag tror nog att ni känner igen de flesta saker jag använt ändå.

Jag började det hela med att färga in kanterna på bokstäverna med distressen Walnut stain. Eftersom jag planerat att skrapa kanterna på de papper jag skulle limma på så ville jag inte att pappfärgen under skulle lysa emellan. Ritade enkelt av bokstäverna på pappret jag valt ut och klippte, skrapade och suddade kanterna. Jag planerade inte att dekorera baksidan så där valde jag papper som var lite extra för sig själva utan dekorationer

Bestämde mig också för att fästa bokstäverna på masonit, så när de torkat fast på den målade masoniten började jag dekorera med blommor och metalldekorationer. Jag färgade in vissa av dekorationerna med mitt älskade Inka Gold (använder jag till allt) jag strök det ut längs kanterna på bokstäverna, direkt på pappret och på blommorna. Sist gjorde jag vimpelsnören och mistade över hela härligheten. VOILÀ




Tack för titten!!!

2 kommentarer:

Stephi sa...

supersnyggt

CarpeDiem sa...

Grymt snyggt, Carina! Kul att du gör ett litet inhopp här! Kram Ewa