onsdag 8 maj 2013

Härliga Glitz

Jag måste säga, jag har en förkärlek för Glitz alla vackra papper för tillfället! Så underbara, så varierade och härliga!!

Idag har jag verkligen jobbat i massor med lager av färger! Först strök jag ut vit gesso på bakgrundspappret. Då detta torkat målade jag ut lite grå Gelatos på gesson, lagret syns knappt men ger ett djup trots allt. Då allt torkat så målade jag dit stjärnorna med röd pan pastel och en härlig punchinellamask. Som alltid fixerade jag pan pastel-färgen med fixeringsspray. Jag tog fram en ny mask med "pilmönster" och en svart distress ink dyna. När inken torkat så stämplade jag blommönster med en svart dyna och stänkte med svart mist. Hoppsan, det blev visst många många lager med färg...

Nu är det dags att dekorer. Jag klippte ut en cirkel ur ett rött Glitz-papper, rev kanterna med Ingvilds fotfil, limmade fast pappret på kakservetten och sydde en raksöm på maskin runt pappret. En svart tag och ett twine i rött och vitt gör att jag jobbar vidare med de färger jag lekt med. För att få de svarta fjärilarna har jag stansat ut dom i den del av tagen som jag rev bort.... Lite blommor, bling och en titel med röda bokstäver och min sida är nästan klar!

För att få allt det svarta på sidan att "poppa ut" valde jag att skära ner mönsterpappret lite och montera det på ett svart cardstock. Klar!

Alla dessa roliga lager!



Ha en härlig vecka!
/Helene - webmosterhelene





Inga kommentarer: