söndag 19 maj 2013

Familjens minsta prinsessa..

Denna veckan har varit full med Echo Parks två Bundle of joy serier och jag hoppas ni har fått massor av inspiration. Tänk att samma papper kan ge så olika resultat!
Perra hade nog väldigt roligt när han bestämde sig för att skicka den rosa serien till mig. Men se här. De passade helt perfekt in på bilderna på min systerson och hans lilla prinsessa Malva. :)


Det rosa smårutiga pappret ville jag ha som bakgrund och använde det bruna som fotomatta och bård. Journalingkortet med texten "We are so excited to welcome our newet addition to our family" passade så bra in, eftersom Malva är den nyaste lilla. Just nu.  Även den blommiga fotomattat nere i hörnet är ett journalingkort från samma papper. 
Mitt på pappret började jag med att smacka dit lite distress-stains, worn lipstick.

 
Titeln och de söta små stickersarna som sitter lite här och var på layouten är från ett stickersark. Blommorna är förstås från Prima. I övrigt har jag använt vitt cardstock, chalks till papperskanter, brads i vissa blommor och en svart penna till vissa konturer, främst som skugga på titeln. Fäst har jag gjort med 3D kuddar, gluedots och dubbelhäftande tejp.

Inga kommentarer: