onsdag 22 maj 2013

Echo Park, glitter och clear gesso....

Jag älskade Echo Park-papprena så mycket att jag valde att göra en sida till med mina fina papper! Denna gång är det de mer turkosa tonerna som får styra min sida.

Jag hade en tanke om att blanda löst glitter med clear gesso och sen måla det hela genom en mask. Det blev precis så bra som jag tänkte mig. Eftersom gesson torkar helt klar så är det bara glittret som syns.

När allt torkat så la jag på en bit papper, sen en remsa som ser ut som en linjal i samma färg + en stickersremsa. En banner på 3D-kuddar i överkant, en blomma, lite bling och härliga bokstäver och sidan är färdig.




Jag gillar verkligen "ombre-effekten" på de större bokstäverna (som är från egen gömma), ombre är att bokstäverna tonas från ljust till mörkt och effekten har jag gjort genom att blanda vit och turkos distress paint på bokstäverna. Läckert värre!




Ha en underbar fortsättning på veckan!
/Helene - webmosterhelene



Inga kommentarer: