fredag 17 maj 2013

Ballerina

I höstas tog jag familjen med mig för en 4 tim lång fotografering och min 5 åriga dotter hade nästan gett upp, tålamodet var helt slut. Jag älskar den här bilden för det är så mycket ”Tindra attityd” som syns här.

 

 Jag hade dessa julpapper!? faktiskt, från Graphic 45 liggandes för kommande behov och de passade ju bra här. Jag har också lekt mycket med de nya Distress Paints färgerna från Ranger på bakgrunden. Det vita cardstocket är grundat med Gesso då jag använt mycket vatten tillsammans med Distress Paint färgerna.


Först har jag stämplat med distress Paint för att sedan duttat ut lite färg blandat med vatten, även uppe på mina mönster papper och tissue paper med noter från Tim Holtz. Över färgen på tissue not papperet har jag lagt på ett lager med Glass Beads från Liquitex för att skapa lite spännande struktur. Allt det vackra under syns så fint genom glas pärlorna. Under fotografiet med 1 inramning har jag fäst dit lite ihop knölad ost duk.


En virkad snöflinga finns också under fotot. På detta har jag fäst dit div blommor, knappar och metall charms samt Chipboard dekorationer att färga in själv. Jag har färgat in dem med Distress Ink Victorian Velvet. Mitt tissue paper och alla metall charms och transparenta dekorationer har jag fäst med Studio Multimedium gloss, även ost duken och den virkade snöflingan.


kursen Mixed Media 11 jobbar vi med Glass Beads från Liquitex och provar på flera olika tekniker. På Mixed Media 12 jobbar vi med Distress Paint.


Hoppas ni får en trevlig helg!


Happy Scrapping!

Therese



Inga kommentarer: