fredag 3 maj 2013

Ännu mera kladd

Jag har ju med mig mina böcker för art journal när vi åker runt på mässor och träffar. Dels är det för att visa vad man kan göra men sedan blir det även ganska mycket att visa olika produkter så det är många sidor som vi har lite sprayade saker på samt lite allt möjligt. Här är en sida där jag har visat hur man använder modeling paste, inka-gold genom olika stenciler och sedan hur man kan färga in det på olika sätt. Borde ha tagit ett kort på sidan innan jag började jobba över den men men...

Jag kände för att göra "om" sidan så jag strök över ett tunt lager med Resin Sand från Liquitex. Det blev som ett tunt lager av sand på hela sidan. Sedan målade jag över med vit gesso. Sen blev det paus ett par dagar innan jag kom på att jag ville jobba vidare med "hjärtan-teman" eftersom det jag har gjort med modeling paste var just med hjärtan-stencilen.

Jag färgade in hjärtanen med lite olika färger men det mesta är med gelatos. Och sedan gjorde jag ett STORT hjärta med fri hand över hela sidan nätan. Det är med olika färger av gelatos som jag sedan har penslat ut med vatten, det gör ju att den blir vattenfast då jag inte visste vad jag ville göra här näst. Runt hela sidan har jag duttat ut lite gul Golden Fluid Acrylic färg, väldigt färgstarka färger och det behövs inte alls mycket färg så även om flaskan är pytteliten så räcker den längre.

Sedan har jag jag duttat vit gesso i stora cirklar med hjälp av en annan stencil för att få lite mer djup på sidan.


Jag har även dragit med Walnut Stain, Distress Ink Pad runte hela sidan för att rama in den lite. Jag har även runt de flesta hjärtan gjort skuggningar med Big Brush Pitt -pennor och även med tunnare svarta pennor för att få lite ram.


Här ser ni all den härliga struktur som är av både modeling paste och resin sand från Liquitex.


Så våga testa, det går alltid att göra om en sida med ett lager gesso eller något annat medium.  

Inga kommentarer: