lördag 27 april 2013

Sparkle

Idag tänkte jag visa er en glittrig sida. :)


Det blev en sida, med en liten fundering jag har...


Jag har länge funderat på hur man bäst fäster glitter på sin Art Journal sida. Sen slog det mig att jag hade sett Christy Tomlinson blanda glitter och clear gesso, så det ville jag testa. Sagt och gjort, och det funkade jättebra. :)

Här ser ni även hur jag la den en masken uppe på den andra, så att jag får två olika former. 


I botten är det  en sk mop up page, som blev till då jag gjorde en annan sida i min Art Journal. Först mistade jag med några mister plus vatten på en sida, sen tryckte jag den här sidan mot den andra sidan. Jag har även "stämplat" med några masker som det fanns mist kvar på. 


Visst glittrar det underbart? :) När jag hade lagt på glitter+clear gesso-lagret över masken, så satt jag bara och vinklade den i ljuset och skrattade åt allt härligt glitter. Det kan ni som satt bredvid mig på Scrap&Pearl Event intyga. :)


För att markera killen lite mer, så målade jag i honom med Distress Paint i färgen Picket Fence (vit). Men det gällde att måla försiktigt, eftersom dylusions misterna under är väldigt vattenlösliga, och jag inte ville smeta ut dem.

Inga kommentarer: