söndag 7 april 2013

Min namnskylt

Denna helgen har varit så kul! Att träffa så många människor på samma plats, samtidigt, där alla har samma intresse av pyssel och shopping.. :)  Det har blivit många kramar och inte sådär väldigt mycket scrappat. Annexet är ju ganska stort och denna träff har varit jättekul att få vara en del av. 

Jag gjorde mig en namnskylt av en bit grå cardstock. Över den har jag haft ett tunt lager Gesso blandat med lite svart akrylfärg, så den blev gråaktig i tonen. När det torkat drog jag med en stel pensel rakt över alltihop med oblandad gesso, för att få lite djup i bakgrunden.


Mina namn har jag stansat ut i min Vagabond. (Det finns en kvar i butiken, även om den inte finns i webshopen)  Till "Dilorf" använde jag Chip Block och till "Maritha" är det Alphabetical som jag använt. Jag har faktiskt gjort mitt M av det W som är på den stripen, för det tyckte jag passade bättre in. :)  Självklart sitter mina namnlappar fast med dubblhäftande tejp, men för syns skull klämde jag dit lite söta små häftklamrar
Blommorna fästa jag i pappret med en jätteöljett och hålet som blev fyllde jag med stickles.

Inga kommentarer: