fredag 26 april 2013

Kladd!!!

Jag fortsätter med mina art journalsidor - eller snarare testa tekniksidor. Jag har i min Dylusion - art journalbok lekt med lite olika saker. Först så har jag väldigt grovt kladdat på med Modeling paste. Jag använde mina fingrar för att få väldigt olika struktur på det. Sedan tog jag lite bitar av vävbitar som jag har köpt på Biltema - sådant som du använder när du spaklar. Dessa klippte jag till i olika bitar för att få lite struktur och tryckte ner den i modeling pasten medan den var blöt.

Sedan när den hade torkat så tog jag ett antal olika akrylfärger och kladdade ut det i ett väldigt oregelbundet mönster. När det hade torkat tog jag vit gesso på en bred pensel och strök det lätt över hela sidan, då blev den inte lika skarp i färgerna vilket jag var ute efter.

Jag har även haft på lite vita stänk av acrylic ink och sedan har jag haft på Distress Ink i matchande färger som akrylfärgerna. Bokstäverna är gröna glitter stickers som jag hade i närheten men har haft på svart gesso.



Tack för titten!
Hoppas att vi syns på Stockholm City Scrap i helgen. 

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Intressant modus operandi!