måndag 1 april 2013

Gäst DT Anna

Anna Gundmark heter jag och jag har fått chansen att gästblogga här hos Scrap-Perras med tema inspirerat av Project Life.

Jag bor med min man och våra fyra barn i en mindre ort utanför Linköping. Jag arbetar som förskollärare, ett arbete som jag älskar och där jag får utlopp för mycket av min kreativitet.

Att vara kreativ har alltid varit viktigt för mig och har tagit sig uttryck på många sätt genom åren. Scrapbookingen hittade jag för snart 10 år sedan och den har hängt med sen dess. Några av er kanske känner igen mig från lite olika forum som AnnaG. I höstas hittade jag något som kallades Project Life från American Crafts. Att på detta enkla sätt dokumentera vardagen veckovis var något jag fastnade för och vid årsskiftet startade jag.

Temat för Project Life behöver inte enbart vara att dokumentera vardagen utan man kan använda det för att samla sina minnen utifrån många olika teman. Det finns flera olika varianter av Project Life tex Snap kollektion från Simple Stories som jag kommer visa här på bloggen.

Det jag tänkt visa är hur man på ett enkelt sätt kan komma i kapp med som tex i mitt fall yngsta dotterns babyalbum. Detta har länge varit ett dåligt samvete hos mig då hon är 3år nu, alla bilder och dokumentationen finns men det känns som att när jag ska sätta ihop allt blev det lite för stort projekt. Att på detta sätt använda ett kit där allt redan är matchat och i ett lite mindre format ska bli spännande att pröva.

Hoppas att kunna inspirera er!

Inga kommentarer: