söndag 14 april 2013

En layout

Här är en av de layouter jag fick gjort förra helgen, i annexet. Till bakgrund har jag valt att ha ett redan "färdigdekorerat" papper från Basic grey, Bowler hat. Det är ett enkelt sätt att göra en layout som ser väldigt arbetat ut.. ;)  Till fotomatta använde jag ett annat papper ur samma serie - Bustle.


Jag har förstärkt bakgrunden lite med lite glimmer glaze och en bubbelplaststämpel som jag använde distressdynan bundled sage till.
I nederkanten har jag fäst två bitar av "skräpremsan" på varje papper, den biten där de visar hur pappret ser ut på baksidan.

Jag har också fäst rubons på olika platser, bla på fotot, bakom blomman och den stora fjärilen, som jag har färglagt.

Den stora blomman och bladen kommer från Prima, även om inte just dessa finns inne. Bakom dem skymtar lite ostduk fram. Det är ett tunt nät, ser ut lite som en gles gasbinda. Typ-
Uppe på fotot balanserar en söt träfågel

Önskar er en härlig söndag!

Inga kommentarer: