onsdag 3 april 2013

Cute Valentine gift....

Jo, jag vet att det precis varit påsk och att det är ett tag sen det var alla hjärtans dag. Men detta söta pappershjärta jag har på min art journalsida har legat i 2 år på mitt skrivbord, i väntan på något bra att göra med det. Nu när jag börjat med art journaling är jag glad att jag ibland sparar såna här små söta presenter!

När Perra berättade att han ska ta in mina favoritakrylfärger av märket Golden blev jag så glad! Jag har här gjort en sida med tre av mina favoritfärger av det märket: teal (turkos), yellow ochre (gul) och naphthol red medium (röd). Nu är jag inte säker på om just den röda kommer in i butiken, eftersom jag gjort denna sida innan färgerna kommit in.... Men be om den om inte annat.

Det häftiga med Goldens färger är att de är genomskinliga. Inte alla förstås, men de är mer transparenta än många andra akrylfärger. Det är så läckert! Och jo, de kostar lite mer men är så dryga att de är värda varenda krona!

På denna sida började jag med att fästa Tim Holtz tissuepaper med mod podge. Då det torkat så målade jag dit den turkosa och gula färgen. Mer torktid! Sedan tog jag DecoArt's vita akrylfärg och duttade genom en Primamask. Läckert! Torktid igen!

Sedan var det dags att limma fast hjärtat och gjorde även det med mod podge. Torktid! Lite glitterlim ovanpå hjärtat, ett mkt tunt lager som känns och syns irl men tyvärr inte på bilden här... Jag duttade ytterligare vit akrylfärg genom punchinella och det var dags för ännu mer torktid.

Då allt var torrt så stämplade jag texten med alfabetstämplar ur mina gömmor som än en gång fått nytt liv.... Lite färgflagor, lite svarta streck runt hjärta och sida och sidan är klar!

Ett sött litet minne är bevarat på ett vackert lekfullt sätt! Me like!






Ha en underbar dag!
/Helene - webmosterhelene

Eftersom Goldenfärgerna i skrivande stund inte kommit in i butiken, så har jag inga bilder och länkar till dom. Men sök i webshoppen...



Inga kommentarer: