måndag 8 april 2013

Babyalbum med Snap

Hejsan idag tänkte jag visa några sidor ur babyalbumet jag skapat med Snap. Det finns 14 kollektioner med olika teman och färger och jag har valt att göra albumet med härliga Vintage Bliss. Den har ljusa fräscha färger som passar bra till ett babyalbum men även till ett album med vår eller sommartema.

Tanken med Snap är att man på ett enkelt och snabbt sätt ska kunna sätta ihop ett album med produkter som redan matchar i plastfickor som är indelade i mindre fack. Det finns 4 olika varianter av plastfickor som är indelade i 2,3,4 olika fack samt en som är hel. Plastfickorna som finns är i formatet som ett A5 ungefär.

Här är två sidor där jag använt plastfickor med ett fack.


Här är två andra varianter med tre fack.





Produkterna som jag använt är plastfickor i mulitpack. Ett 12x12 paperkit som innehåller 6st mönstrade dubbelsidiga 12" papper, 6 st dubbelsidiga ark med kort i olika storlekar, 1 ark cardstockstickers och ett ark med bokstäver och ord samt ett paket transparencys. Har även ett extra kit med mönstrat 12" papper. När allt redan matchar går det snabbt att sätta ihop sidorna och jag gillar verkligen alla fina stickers och bokstäver. De enda man behöver göra är att skära till pappret så det passar i fickorna välja foto och passande stickers, klart! 

Hoppas ni haft en skön helg och att vi alla snart får lite vår och värme!






Inga kommentarer: