söndag 24 mars 2013

Vacker Vallmo

Dagens layout har jag massa små detaljer som man kanske inte riktigt tänker på.
Till att börja med så har jag lekt lite med fotot i datorn redan innan utskrift. Jag har förändrat färgdjupet och haft på ett filter eller två, så det ser ut som en oljemålning, typ. Som ni ser är det inte några skarpa kanter på blommorna..

 
Här i överkant har jag haft matte medium på en doiliemask och sedan droppat lite kraft mist, från Natures basic-kitet, över. Den syns dåligt, men den finns där och den syns nästan lika dåligt på layouten IRL.  ;)
 
På det fina pappret, Shilling från Kaiserkraft, har jag haft tre olika stickles på de fina, tryckta fjärilarna. Uppifrån och ner är det: Stardust, Diamond och Crystal. Som ni ser är de i visst sken väldigt färgrika. Men de glimmar fint.. Kroppen på varje fjäril är också blingad med svart stickles. Pappret har kvar "skräpkanten" i nederkant, för jag tycker den passar bra in här. :)
 
Titeln är enkla klarröda tiny alpha stickers, som distressat lite. Jag har använt ett tunt lager Gesso som fick torka nästan helt, innan jag gnuggade lite med en bit hushållspapper. Då fick jag fram den slitna looken jag ville ha. Här ser ni skillnaden på stickersarna efter och före gessobehandligen. Visst gör det stor skillnad, med lite färg bara?
 
 
Hela min layout ser ut såhär.
Jag gillar det mönstrade pappret, sixpence, som ser ut som en bit wellpapp. De enda extra dekorationerna jag har använt är två små blingswirlar, i motsatta hörn.
 
 
Tack för att ni tittat in idag.. :)

Inga kommentarer: