lördag 2 mars 2013

The Dark Side of Dylusions...

Jag älskar verkligen färgintensiteten som Dylusions Ink Spray har. Men idag tänkte jag visa er en liten mörkare sida av dessa mister.


Jag har jobbat med en teknik som Dyan Reavalry kallar "Bleach Out"... längst ner i inlägget finns en film från henne om denna teknik.

Det är en variant av "Ghosting Technique", där man tar bort färg med hjälp av vatten i en sprayflaska. "Bleach out"-tekniken används med mer precision, eftersom man tar bort vatten med en pensel.


Först sprayade jag med svart (Black Marble) och rosa (Bubblegum Pink) mist. Därefter tog jag en mask med löv på (Luscious Leaves) och målade i med vatten och en vanlig pensel. Sen vill jag måla i löven med rosa mist igen... För att måla i löven med den rosa misten, så sprayar jag mist på ett craft sheet och tar sen upp färgen med en vanlig pensel och målar i löven.

Som en slut-touch doodlar jag runt löven med svart och vit penna, duttar gesso genom en punchinella-mask, och stämplar med svart akrylfärg och en prickig stämpel lite slarvigt över sidan. Detta ger hela sidan en lite grungy look.


Citat har jag lånat från Twilight (jag är ett stort fan :). Det handlar om att förlora någon. Och jag tolkar citatet som att tiden läcker såren lite i alla fall, även om det fortfarande gör ont...


Här är film där Dyan Reavelry visar denna teknik. Hon använder sig av lite andra verktyg än mig.... vattenpensel och stämpel istället för det jag använder. Med detta tänkte jag visa att du kan leka med samma teknik, men behöver inte alltid använda samma verktyg.

Har ni hunnit göra några av utmaningarna under Sportlovet? Den här tekniken går utmärkt att använda till en av utmaningarna - den med att testa en ny teknik. :) Titta in i forumet, och inspireras. Du har fortfarande tid kvar att skapa till dem. Senast imorgon, den 3 mars, kl 23.59 vill vi att du laddar upp dem i forumet
 

Inga kommentarer: