tisdag 12 mars 2013

Staffli kort...

♥ Hejsan alla pysslande vänner 

Idag tänkte visa ett Easel Card, eller Staffli kort som det heter på svenska,
med underbara papper från Ladybug och Prima.
Ibland är det lite roligt att få lyxa till det med något annat än bara mina vanliga 15x15 kort.


För att göra själva kortet så har jag använt dies från Spellbinders.
Det finns små tricks som kan vara bra att tänka på när man tar hjälp av dies för att göra ett Staffli kort.
Först viker jag en kortbas av cardstock, precis som vanligt, men när jag ska stansa ut med diesen så låter jag  den gå lite 'över' den vikta kanten. Så att lite av de tre 'böjarna' högst upp inte blir utstansade.
Så att kortet fortfarande har en del som går att böja.

Men eftersom det inte blir så snyggt, när inte hela mönstret syns, så stansar jag ut en till bit som jag sedan klistrar fast ovanpå. Enkelt.


Här är en närbild på den övre delen av kortet.


Här är en närbild på den nedre delen av kortet.


Och här är en närbild på själva motivet.

Det är färglagt med följande Copics:

Hud: E11-21-00-000-R20
Hår: E49-25-21
Kläder: BG75-71-70 / E44-43-42-41
Marken: W3-1-0-E42-41
Skugga runt motivet: W3-1-0

Sedan har jag distressat med Tea Dye runt kanterna.

Hoppas Ni fått lite inspiration på lite annorlunda och roliga vikningar.

♥ Kram Åsa 


Inga kommentarer: