söndag 31 mars 2013

Midsommarfin..

Jag hade tänkt att blogga en påskkärring eller två idag, men jag hittade inga i min hög med foton.. Det blev en midsommartjej istället.. :) Jag har använt det nya Sweet Girl papprena från Echo Park.  


Alla cirklarna är utklippta i ett stycke ur det blommiga fina pappret och sedan har jag markerat kanterna med en svart bred tuschpenna. Baksidan är fylld av ord och här har jag använt dem till titeln. Det gula pappret är fullt av blommor det också, och jag tycker att blommor hör midsommar till. Färgerna lyfter fotot fint, tycker jag. En tunn tunn ram av svart coredinations cardstock vid fotona, som jag distressat lite grann med "fotfilen", så den vita kärnan i pappret kommer fram.

Fågeln, grenen, flickan och blomman är från Stickersarket som tillhör serien. Även om jag byggt på blomman lite med andra blommor, för att den inte ska vara så platt. I Den största cirkeln sitter en stickers till, en doilie.

Det lilla hjärtat är en stickers i vellum. Smidigt, då det i stort bara är kanterna som syns.
 
Jag hoppas ni haft en riktigt härlig påskhelg!

Inga kommentarer: